Waterput - deel 02 - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Inge Stevens - WaarBenJij.nu Waterput - deel 02 - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Inge Stevens - WaarBenJij.nu

Waterput - deel 02

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 Juli 2010 | Nederland, Lichtenvoorde

Rock Werchter, vakantie, Zwarte Cross... bijna 3 weken heb ik nauwelijks op mijn mail gekeken maarrrr er is nieuws van de waterput!!! Op 8 juli kreeg ik de volgende mail:

Beste Inge en Mireille, en natuurlijk ook de leerlingen van het Graafschap College,

We zijn blij dat we jullie kunnen mededelen dat de put op diepte is en dat de ringen geplaatst zijn. Op een diepte van 7 meter is het water aangetroffen maar ze zijn nog doorgegaan met graven.

Vorige week zijn de putringen geplaatst en deze week is Daniël, de aannemer, begonnen met het maken van het deksel. Als alles goed is kan hij volgende week beginnen met het plaatsen van het deksel en zal hij meteen de pomp monteren. Daarna moet hij de zijkant nog afwerken met een betonnen plaat.

We begrijpen dat dit voor jullie een beetje vreemd klinkt maar als de foto’s er zijn kunnen jullie je misschien voorstellen hoe het gemaakt wordt.

Volgende week meer bericht.
Groeten Dirk en Tineke.

Deze week kreeg ik de 'vriendenbrief' die Dirk en Tineke altijd versturen, met daarin het volgende over 'onze' waterput:

Waterpomp Ngulla/Nyasambi:

Vorige keer hebben we Mabomba gebruikt omdat dit dorp te zien was vanaf de put. Nu het officieel van start is hebben we even navraag gedaan over de naam. Deze luidt dus Ngulla/Nyasambi.

Het geld het Graafschap College uit Doetinchem is via Inge en Mireille op de rekening gestort en Daniel (de aannemer) is begonnen.

Ondertussen is de put op diepte en er zit water genoeg. De aannemer heeft de ringen al geplaatst en we denken dat volgende week de bovenkant wordt afgewerkt. Daarna moet hij de pomp zelf plaatsen en moet de betonnen rand om de put nog gemaakt worden.

We denken dat het over een week of twee helemaal klaar is.

Over een week of twee al!! nou super toch :) Ik ben heel benieuwd, vooral naar de foto's natuurlijk, en zodra ik die heb probeer ik ze zo snel mogelijk hier op te zetten!

Blijf voor meer nieuws deze site in de gaten houden ;)