KOUD - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Inge Stevens - WaarBenJij.nu KOUD - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Inge Stevens - WaarBenJij.nu

KOUD

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 Oktober 2009 | Tanzania, Dodoma

Jaa het is koud!! Het heeft straks heel hard gewaaid en geregend, en het is nu een graad of 25... Koudd haha! Wat kunnen we weer heerlijk klagen... Echte Hollanders..

We zijn nu weer in Mwanza, weer internetten, joepie!!!! Helaas deze keer geen foto's, want de vorige keer ging het niet zo goed.. Mijn USB stick die ik in de computer had gestoken, zit nu vol met virussen, dus die ga ik voorlopig niet meer gebruiken. Het wachten is nu op het aansluiten van het internet in Sumve, maar dat kan nog wel even duren.. De mensen die het moeten komen aansluiten zouden vorige week al komen, maar zijn nog steeds niet geweest, niemand weet waarom. Als het aangesloten is kunnen we waarschijnlijk zo een netwerkkabel in onze laptop steken, ideaal! Niks geen gedoe met virussen etc.

maarja, voorlopig even geen foto's dus, helaas!

Wel erg jammer want afgelopen woensdag ben ik met Meike (co-assistent) op out-reach geweest! We zijn naar een dorpje in de buurt van Sumve geweest en daar hebben we 350 kinderen gewogen en een stuk of 30 gevaccineerd, erg leuk om te doen! Sommige kinderen vinden ons jammer genoeg wel HEEEL erg eng al mzungu (blanke)...
Hebben daar ook leuke foto's gemaakt, maar daar moeten jullie dus nog even op wachten.

In het ziekenhuis gaat het nog steeds goed, het is op het moment erg rustig op de kinderafdeling.
Ongeveer 90 procent van de kinderen op de afdeling is opgenomen met malaria, dus genoeg te leren over malaria! Het Swahili wordt ook al iets beter, in ieder geval het verstaan dan...

Nu vergeet ik bijna iets heeel belangrijks:
Pap, gefeliciteerd met je verjaardag!
Sam, gefeliciteerd met je verjaardag!
Jullie kado's gaan morgen op de post.... Even geduld nog!

Vanavond gaan we hier in Tilapia eten, hmmm! En morgen lekker veel inkopen doen. Morgenavond hebben we een feestje in Sumve, dus dat wordt ook wel gezellig.

Aan school komen we bijna niet toe hier, haha! Iedere avond zijn we of te moe, of we hebben gewoon geen zin of we zijn bij de buren uitgenodigd voor een spelletje (uiteraard met de nodige wijntjes, haha!). nee , we vermaken ons PRIMA hier!

Nou, voorlopig even weer genoeg, zodra het maar even kan, komen er foto's online!

X

• 09 Oktober 2009 - 15:40

Ewald:

Aah super om te lezen dat het goed met je gaat. Hier heeft het afgelopen nacht al licht gevroren, dus denk niet dat jij mag klagen met je 25 graden:P.

Veel plezier en succes daar, en snel foto's plaatsen..

xx

• 09 Oktober 2009 - 18:18

Monique:

Hee inge,

klinkt helemaal goed daar. Je hebt al heel wat mee gemaakt. Lijkt me leuk zo'n dagje kindjes wegen en vaccineren. Geniet ervan en een hele leuke tijd toegewenst. Liefs

• 09 Oktober 2009 - 18:24

Loes:

Woah echt super super :) Je bent ook wel heel eng idd! Haha.. Ben benieuwd naar je foto's!!

Geniet er lekker van in Mwanza en we smsen weer:)

Niet zo zeuren Inge, het is daar warm. Ben jaloers!

Veel plezier op je feestje morgen!

Xx

• 09 Oktober 2009 - 19:00

Jaap:

Gelukkig dat de virussen op je USB stickie zijn gaan zitten en niet op jou of mensen om je heen ;-)

Ik hoop maar dat de kinderen niet te hard zijn weggelopen, achjah trouwens mag ook best, word je tenminste weer een beetje warm van het vangen (in die koude temperatuur :-D)

Nog heel veel succes!!

Kus

• 09 Oktober 2009 - 19:13

Chantal:

nou,nou.. 25 graden zeker koud hahah.
    nou je leerd wel goed vaccineren en spuiten.
    je hebt tenminsten leuke buren.

xx

• 10 Oktober 2009 - 14:02

Anne (Lievelde):

Hee Avonturier!

Wat gaaf dat je nu gewoon je avontuur echt beleefd! Je verhalen zijn super leuk om te lezen!
    Ik lees al dat er veel cultuur verschillen zijn die je nu mee maakt..Lijkt me af en toe best lastig om mee om te gaan joh! Maar ik wens je nog super veel plezier!

Liefs Anne ten Have
    (uut Leevelde;-))

• 10 Oktober 2009 - 16:08

Mayke:

Inge,
    Hoezo: aan school komen we niet toe!!! Ik hou jullie in de gaten hoor! Naar vooral blijven genieten en ik ben benieuwd baar de foto's.

• 10 Oktober 2009 - 16:42

Tessa:

fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt daar! Vet cool en goed dat jullie op pad zijn geweest joh! Is maar goed dat je het vaccineren had afgetekend op school:P
    Hier is het echt geen mooi weer... Hele harde regen gehad vandaag en het is hier gemiddeld 16 graden dus wij zijn allemaal heel erg jaloers dat jij daar zit met 25 graden!! haha
    Jammer dat de foto's er niet opgezet kunnen worden maar dat komt vanzelf dan wel hoop ik;)
    Super veel succes nog en maak alle kindjes daar maar goed beter! Tot je volgende bericht:D

Groetjes!!!!!!

• 11 Oktober 2009 - 10:14

Korrel:

Inge!

Zo te zien gaat het je goed af daar! Dat kan ook bijna niet anders met 25 graden!!!

Nu de kili nog:P

Gr. Korrel

• 11 Oktober 2009 - 17:43

Wilma En Frank:

Hallo Inge,
    Leuk om je verslag te lezen. Van je moeder hoor ik ook wel hoe het met je gaat. Knap hoor, hoe jij je er doorheen slaat. Een ervaring om nooit te vergeten. Heel veel succes. Jammer dat je hier niet ben op 31 oktober als Frank 50 wordt.
    Groetjes: Frank en Wilma.

• 12 Oktober 2009 - 07:19

Tim Baijens:

Mooi Inge,

Ga zo door met het genieten en met ons te informeren natuurlijk!
    Groeten in Sumve

• 13 Oktober 2009 - 15:30

Verie:

Wat leer je daar veel, daar hoef je geen huiswerk voor te maken.Maar belangrijker is geniet ervan en nog een geweldige (leerzame)tijd.

• 15 Oktober 2009 - 09:53

Elcke:

He Inge,

Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt !!:D
    En bedankt voor de felicitaties op de LB site ,,
    Ik weet niet of je een adres hebt of een mail ,,waar je foto's in kan openen ;) dan zou ik wel wat foto's kunnen sturen van de kleine Ferron..

ik wil die 25 graden hier ook wel :P nu kan ik er wel van genieten zonder buik ...(wel een beetje jaloers ..)

succes en veel plezier !!ben benieuwt naar de foto's:D

Liefs