Start bouw waterput - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Inge Stevens - WaarBenJij.nu Start bouw waterput - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Inge Stevens - WaarBenJij.nu

Start bouw waterput

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 Juni 2010 | Nederland, Lichtenvoorde

In december is een groep leerlingen begonnen met het inzamelen van geld voor Tanzania. Dit naar aanleiding van mijn oproep via de mail om geld in te zamelen voor een waterput.

Dit is opgepakt door de vorige LLB-klas, zij hebben een benefietconcert georganiseerd en daarmee maarliefst bijna 2100 euro opgehaald!

Dit was nog net niet genoeg voor een waterput (2500 euro), dus hebben de andere twee LLB-klassen in de afgelopen periode hun best gedaan om de overige 400 euro in te zamelen.

Dinsdag 18 mei is er een sponsorloop gehouden en daarmee hebben we de 2500 euro overschreden!

Het geld is vorige week overgemaakt naar Dirk, 'mijn buurman' uit Tanzania. Hij weet waar het nodig is om een waterput te bouwen en is gelijk aan de slag gegaan met 'onze' put.

Deze week kreeg ik zijn eerste mail over 'onze' put:

Hallo Inge en Mireille en anderen van het Graafschap College.

Heel fijn om te horen dat het jullie gelukt is om € 2.500 bij elkaar te krijgen om een waterput te bouwen. Vorige week hebben we de laatste put opgeleverd, en het is altijd weer een feest wanneer er voor de eerste keer schoon water uit zo’n pomp komt. De aannemer, die we voor die klus hebben, wilde eigenlijk meteen doorgaan met een volgende. We hadden het er over gehad dat er nog één en misschien nog wel twee putten aankomen. We hebben toen maar meteen een wateronderzoek gedaan in een ander deel van Ngulla, Ngulla/Nyasambi genaamd. Hij vroeg of hij ermee mocht beginnen en we hebben toen ja gezegd. Deze week zijn ze begonnen met graven. De put is (vandaag zijn we er geweest) nu 5 meter diep. We verwachten tussen de acht en twaalf meter diepte water aan te treffen en kan hij beginnen met het maken van de betonnen putringen.
We zijn dus een beetje vooruitgelopen op jullie mededeling dat het geld overgemaakt wordt, ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.
We willen jullie bij voorbaat bedanken voor de inzet om het nodige bedrag bijeen te krijgen.
Jullie worden, zo mogelijk, iedere week op de hoogte gehouden.
Aan het eind zullen we een stick of cd met foto’s opsturen of meegeven aan iemand die toch naar NL gaat.

Groeten Tineke en Dirk

Super dus! Er is al een start gemaakt en de put wordt nu dus echt gebouwd! Als ik de foto's aan het eind ontvangen heb, zal ik ze ook op deze site zetten.

Blijf regelmatig mijn site in de gaten houden, want zodra ik weer een berichtje uit Tanzania ontvang, zal ik het hier weer op plaatsen!