Kerstactie Graafschap College - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Inge Stevens - WaarBenJij.nu Kerstactie Graafschap College - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Inge Stevens - WaarBenJij.nu

Kerstactie Graafschap College

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 December 2009 | Nederland, Lichtenvoorde

Tanzania

Elke dag meer dan 40 kilometer met een emmer water op je hoofd lopen, zou jij het kunnen? Voor veel vrouwen en kinderen in Tanzania is het de normaalste zaak van de wereld. Een emmer van 20 liter op het hoofd, en dan ook nog de handen vol met jerrycans met water.

Het probleem is een tekort aan waterputten. Mensen moeten hierdoor noodgedwongen kilometers lopen (of fietsen, als ze een fiets hebben) om water te halen. Dit is echt een dagtaak. Kinderen leren al van jongs af aan hoe ze met een zware emmer op hun hoofd moeten lopen.

Maarr.. dit kan ook anders! Er zijn genoeg mogelijkheden om waterputten te bouwen in verschillende dorpjes, alleen is het geld er helaas (nog) niet voor. Maar daar kan jij aan meehelpen!

Ons doel is geld in te zamelen zodat er, in een dorpje waar het nog nodig is, een waterput gebouwd kan worden. Dit is een op zich makkelijk te realiseren doel, als het geld er is kan er gelijk begonnen worden met het bouwen van de waterput. De totale kosten van de bouw van 1 waterput komen neer op ongeveer 2500 euro. Het zou echt geweldig zijn als wij dit bedrag binnen kunnen halen met de kerstactie van het Graafschap College!

Als het geld binnen is, gaat het naar een Nederlander die op dit moment in Tanzania, het dorpje Sumve, woont. Hij heeft meerdere bouwprojecten in Sumve en omgeving geleid, waaronder een wachthuis voor zwangere vrouwen. Hij heeft er ook voor gezorgd dat er in de omgeving meerdere dorpjes nu voorzien zijn van waterputten. Hij is ook degene waar ons ingezamelde geld heen gaat, zodat het meteen op de goede plek terecht komt en we er verzekerd van zijn dat dit project ook daadwerkelijk, en zo snel mogelijk, wordt uitgevoerd!

We hopen dat we kunnen rekenen op jullie inzet, en natuurlijk dat we de 2500 euro gaan halen!

Als jij ook geld wil doneren, stuur een mail naar
stevens.inge@gmail.com

Mireille van Nieuwenhoven en Inge Stevens

• 14 December 2009 - 09:01

Mayke:

Inge en Mireille,

Geweldig!!! Hebben jullie al gehoord van het benefietconcert op 9 januari? Ik zal snel de link leggen, hoewel ik denk dat die er al is! Nemen jullie nog even voor de kerst contact op!!!

Groetjes,
    Mayke