Voorbereidingen - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Inge Stevens - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Inge Stevens - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 Juni 2009 | Nederland, Lichtenvoorde

Met nog 81 dagen te gaan ben ik op dit moment erg druk met de voorbereidingen voor Tanzania.

Het ticket is geboekt! Mireille, mijn studiegenootje waarmee ik samen ga en ik, vliegen op dinsdag 15 september (ja met de Lichtenvoordse kermis.........).
Op woensdag 16 september zullen we 's middags aankomen in Mwanza. Dit is een grote plaats net onder het Victoriameer. Hier worden we opgehaald door Nederlandse mensen vanuit het ziekenhuis.
Sumve, het plaatsje waar het ziekenhuis is waar wij heen gaan, ligt ongeveer 55 km onder Mwanza. Hier rijden we dan heen.
Meer informatie over het ziekenhuis kun je hier lezen:
http://www.stichtingsumve.nl/

Mirielle vliegt op 3 december terug, maar omdat ik eigenlijk het liefst een paar weekjes langer blijf om rond te trekken, heb ik een wijzigbaar ticket geboekt. Hierdoor kan ik met 1 telefoontje mijn retourdatum wijzigen, erg relaxt dus!

Ook mijn visum is al binnen! Dat deze twee dingen geregeld zijn geeft in ieder geval al een stuk rust.

Nu nog de vaccinaties, wijzigngen doorgeven aan de IB-groep, etc etc. Er komt best veel bij kijken, maar het is het allemaal zeker waard! Ik heb er echt super zin in, vooral na het gesprek van afgelopen woensdag met Tim, de arts die dit hele uitwisselingsproject heeft opgezet. Tim is als co-assistent vanuit de Radboud-universiteit naar het Sumve Hospital gegaan en probeert nu ook verpleegkunde studenten naar het Sumve Hospital te krijgen. Hij begeleidt ons ook in de voorbereidingen en we hebben al veel tips en ervaringen van hem gehoord! Erg leuk allemaal.

Gisteren ben ik nog bij Manon geweest, zij is als HBO-V student anderhalf jaar geleden naar Tanzania geweest. ERG mooie foto's gezien en leuke verhalen gehoord, waardoor ik alleen maar enthousiaster ben geworden!

Het woordenboekje Swahili is besteld en de Lonely Planet wordt grondig doorgespit, dus ik zit met mijn hoofd al bijna in Tanzania, haha!

Ook Mireille is erg enthousiast en samen mailen we erg veel over van alles en nog wat. Het is soms wel lastig omdat wij de eerste studenten vanuit het Graafschap College zijn die daar heen gaan, maar ook wel weer erg leuk!

Kort samengevat een erg drukke en intensieve tijd van dingen uitzoeken, navragen, opzoeken, bestellen, afwachten, bellen en mailen!

Nog 81 dagen en dan begint het grote avontuur.....

  • 27 Juni 2009 - 11:36

    Mireille:

    Ha zuster Inge,
    Ja.. de tijd gaat snel. Voordat wij het in de gaten hebben zitten we al daar. Ik heb er ook heeeel erg veel zin in!
    Zeker na die verhalen van dokter Tim!!

    Gr.
    Zuster Mier

  • 25 Augustus 2009 - 12:22

    Mier:

    Moet je nagaan, dit stukje heb je geschreven toen je nog 81 dagen te gaan had en moet je nou eens zien..

    Over 21 dagen gaan we al. Ben je zenuwachtig?

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lichtenvoorde

Stage Sumve hospital

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Foto's!!!

06 Augustus 2010

Het is zover: de waterput is klaar!

22 Juli 2010

Waterput deel 03!!!

21 Juli 2010

Waterput - deel 02

16 Juni 2010

Start bouw waterput
Inge

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 37616

Voorgaande reizen:

25 September 2014 - 11 Januari 2015

Bachelor thesis Sri Lanka

15 September 2009 - 05 December 2009

Stage Sumve hospital

Landen bezocht: